Dior Robil zo Zamestnancov Otroky: 24-Hodinové Smeny, Spánok v Továrni, Žiadne Voľno a Zanebdateľná Mzda

V šokujúcich odhaleniach vyšetrovania talianskych policajtov a milánskeho štátneho zastupiteľstva sa objavili otrasné pracovné podmienky v talianskych manufaktúrach spoločnosti Dior. Výsledky razie, o ktorých informoval denník Bild, odhalili, že zamestnanci pracovali v neľudských podmienkach, za mizerné mzdy a bez základných práv.

Neľudské Pracovné Podmienky

Podľa tridsaťštyristránkového súdneho dokumentu boli niektorí robotníci, mnohí z nich prichádzajúci do Talianska ilegálne, nútení spať vo výrobnom závode. Pracovali v nepretržitých 24-hodinových smenách bez nároku na voľno, sviatky či dovolenky. Hygienické a zdravotné podmienky vo fabrikách boli na úrovni nehodnej 21. storočia, pričom zamestnanci nemali ani skutočné pracovné zmluvy.

Odstránené Bezpečnostné Zariadenia

Bezpečnostné zariadenia na výrobných linkách boli násilne odstránené, aby práca mohla byť vykonávaná rýchlejšie. Dvaja čínski subdodávatelia spoločnosti Dior boli zodpovední za vykorisťovanie pracovníkov, ktoré firme prinášalo obrovské zisky.

Neúmerné Zisky a Vysoké Ceny

Výroba jednej kabelky pre Dior vyšla na 53 eur, no spotrebiteľská cena sa vyšplhala až na 2700 eur. Značky ako Dior zdôrazňujú, že spotrebitelia platia za značku, nápad, dizajn a reklamu. Avšak predseda milánskeho súdu, Fabio Roia, sa pýta, ako je možné, že výrobné náklady sú tak nízke, zatiaľ čo predajná cena je taká vysoká. Roia dodal: „Značky si musia tieto otázky klásť samy.“

Reakcia Spoločnosti Dior

Denník Bild sa obrátil na spoločnosť Dior s otázkou, ako vzniká tento značný rozdiel medzi nákladmi a predajnou cenou a čo plánuje firma urobiť pre lepšiu ochranu svojich zamestnancov. Do zverejnenia článku však neprišla žiadna odpoveď.

Nie je to Iba Dior

Dior nie je jedinou luxusnou značkou, ktorá čelí takýmto obvineniam. V apríli bol podobný škandál spojený so značkou Armani, kde sa tiež odhalili problémy s dodávateľmi a nespravodlivé pracovné podmienky. Kabelky sa vyrábali za nízke náklady a predávali sa za takmer 2000 eur.

Spoločnosť Dior je súčasťou skupiny LVMH, ktorá zahŕňa aj ďalšie luxusné značky ako Moët & Chandon a Louis Vuitton. Tento prípad vyvoláva vážne otázky o etike a pracovných podmienkach v celom luxusnom módnom priemysle.